Direct leads generen via Facebook advertising

Uw potentiële klant bevindt zich op social media, zoals Facebook en Twitter. Zou het niet fijn zijn wanneer u op deze kanalen direct al gegevens kunt verzamelen van potentiële klanten?

Dat kan, met de nieuwe advertentiemogelijkheid van Facebook: lead advertenties. Uit de onderstaande afbeelding wordt duidelijk hoe gemakkelijk het wordt om klantgegevens te verzamelen:

  • Uw doelgroep klikt op de 'call-to-action'-knop
  • In het daaropvolgende scherm worden zijn of haar contactgegevens automatisch ingevuld door Facebook
  • Met twee drukken heeft u een nieuwe lead!

Toepassing en voordelen van Facebook Lead Ads

Waarvoor kunt u deze advertentievorm gebruiken? Voor elke marketing- en salesactiviteit waarvoor u de contactgegevens van de potentiële klant nodig heeft! Denk hierbij aan het verzamelen van e-mailadressen voor uw nieuwsbrief, bel-mij-terug-verzoeken of nog beter: offerteaanvragen! Wanneer u diensten aanbiedt, is deze vorm van adverteren een schot in de roos.

Welke voordelen hebben deze advertenties?

  • Zeer laagdrempelig voor uw potentiële klant om gegevens achter te laten
  • Volledig inzicht in doelgroepgegevens
  • Volledig in controle over budgetten

Vereisten om direct leads te genereren via Facebook

Elke organisatie met een Facebook-pagina kan een advertentiecampagne opstarten, waarmee men klantgegevens op het sociale netwerk kan vergaren. Wat heeft u hiervoor nodig? Binnen enkele minuten kunt u al starten!

A) Een Facebook-advertentieaccount

In principe heeft iedereen een Facebook-advertentieaccount. Door simpelweg naar de advertentiesectie van Facebook te navigeren (https://www.facebook.com/ads) , kunt u deze vinden.

B) Geldige factureringsmethode

Zonder correcte ingevulde factureringsgegevens kunt u niet starten met adverteren. U kunt bij Facebook betalen met uw bankrekening of met uw creditcard. U kunt ervoor kiezen om handmatig bedragen vooraf over te maken of een automatische incasso in te stellen. De pagina waarop u de factureringsgegevens kunt instellen, vindt u op: https://www.facebook.com/ads/manage/billing.php

Voor meer informatie over de facturering van en betalingen aan Facebook, zie: https://www.facebook.com/help/494368557244384/

Zelf leads genereren op Facebook binnen enkele minuten

Wanneer u voldoet aan de vereisten om te adverteren, kan de advertentiecampagne aangemaakt worden.

Wanneer u in de advertentiesectie zit, kunt u bovenin drukken op 'Power Editor', of navigeer naar https://www.facebook.com/ads/manage/powereditor

De Power Editor is een toepassing van Facebook waarmee het advertentiebeheer gemakkelijker en grootschaliger toegepast kan worden. U download de gegevens in uw advertentieaccount naar de Power Editor en moet wijzigingen vervolgens weer uploaden, alvorens deze daadwerkelijk toegepast worden.

  • Download uw advertentieaccountgegevens naar de 'Power Editor'
  • Druk linksboven op 'Campagne maken'
  • Vul bij 'Nieuw item maken' een herkenbare campagnenaam in en kies bij 'Doel' voor de optie 'Leads genereren'
  • Vink het vakje voor 'een advertentieset kiezen' aan en geef uw 'advertentieset' een naam.
  • Druk op 'maken'

Vervolgens kunt u de eenvoudige stappen doorlopen om de voorwaarden voor uw advertentiecampagne te definiëren en de daadwerkelijke advertentie in te richten. De verschillende elementen die u moet invullen, spreken doorgaans voor zich. Komt u er niet uit? Twijfel dan niet en stel uw vraag via lucas@media-artists.nl.

Zo veel mogelijk leads voor zo min mogelijk kosten

Na het aanmaken en activeren van uw campagne bent u nog niet klaar! Om het maximale effect uit uw campagne te behalen, is het zaak om verschillende zaken te monitoren en testen. Een aantal vragen die u uzelf zou kunnen stellen bij het optimaliseren van uw campagne:

Is uw gekozen doelgroep relevant?

Zijn er verschillende in resultaten binnen de doelgroep waarneembaar?

Test u met uw advertentieboodschap?

Optimalisatie stopt nooit! Realiseert u zich dus dat een succesvolle advertentiecampagne op Facebook nooit een kwestie is van 'set it and forget it'.

Wilt u liever de zekerheid dat er continu op de juiste manier aandacht besteed wordt aan uw campagnes? In dat geval kunnen wij uw campagnes inrichten, beheren en optimaliseren. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


Ontvang automatisch tips en meer informatie in jouw inbox Klik hier

Reacties

externalId=media-artists-detail-blogs-1.2.2.1.4.1.2&filter[active]=1

Plaats een reactie