Adverteren op Facebook

Social advertising: de laatste tijd is het vaak in het nieuws gekomen. Waarom willen bedrijven zo graag op sociale media adverteren?

  • Uw doelgroep is aanwezig
  • Volledig meetbaar
  • Lage kosten ten opzichte van traditionele media
  • Bereik uw doelgroep op basis van kenmerken, interesses en functies

Kortom: u kunt uw doelgroep tegen relatief lage kosten bereiken.

Social media zijn er in alle soorten en maten. De grootste sociale media zijn tegenwoordig Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en Snapchat. Hier behandelen we de advertentiemogelijkheden van het grootste platform: Facebook.

Uw doelgroep bereiken met Facebook Advertising

Los van de gegevens die mensen zelf op hun profiel invullen, zorgt het ‘volgen’ van pagina’s voor een schat aan informatie. De gebruikers worden namelijk in ‘interessecategorieën’ ingedeeld.

Wanneer ik bijvoorbeeld de Facebook-pagina van Media Artists volg (aanrader, knipoog), toon ik interesse in onderwerpen als ‘Online Marketing’, ‘Webdesign’ en ‘Webdevelopment’.

Als een online marketingbureau naamsbekendheid wilt genereren onder potentiële klanten, kunnen zij bij Facebook Advertising ervoor kiezen om advertenties te tonen aan personen die geïnteresseerd zijn in ‘Online Marketing’.

Het uitkiezen van uw doelgroep voor advertenties

Er kan een combinatie gemaakt worden van de volgende kenmerken. Zo kan een specifieke doelgroep aangesproken worden.

  • Demografische kenmerken (geslacht, leeftijd, locatie, relatiestatus)
  • Volgers van specifieke pagina’s
  • Personen die op (een gedeelte van) uw website geweest zijn
  • Interesses van personen
  • Personen die reeds interactie hebben gehad met uw berichten
  • Personen die volgens Facebook ‘lijken op’ doelgroepen die u eerder in FB Advertising gedefinieerd heeft.

U kunt uw doelgroep dus zeer specifiek definiëren en daar uw boodschap op afstemmen. Zo bereiken wij voor onze klanten Station026 en docksApeldoorn bijvoorbeeld ZZP’ers die in de nabije omgeving van hun kantoren gevestigd zijn. Lees meer over deze social media casus.

Voor welke doelen worden FB campagnes gebruikt?

De doelen die u kunt nastreven met uw advertenties, zijn zeer divers.

In het onderstaande overzicht zijn de doelen getoond, die Facebook zelf hanteert. In het kort gezegd kunt u met uw campagnes zorgen voor meer verkopen, leads, downloads of interactie met uw doelgroep. (Lees ook ons artikel over direct leadgeneratie op Facebook)

Hoe kan ik zelf starten met adverteren op Facebook?

Adverteren op Facebook is niet moeilijk. U kunt het zelf! Start op https://www.facebook.com/business/products/ads en volg de instructies. Facebook probeert het u daarbij (natuurlijk) zo makkelijk mogelijk te maken en er zijn vele handleidingen op het internet voor handen.

Facebook Advertising uitbesteden

Effectief adverteren op Facebook is minder makkelijk. Hoe gaat u uw doelgroep en advertenties testen? Hoe trekt u de juiste conclusies uit de berg aan waardevolle informatie? Hoe krijgt u het meeste waar voor uw budget?

Dat is waar online marketingbureaus een belangrijke rol spelen. Adverteerders weten op voorhand vaak al wat werkt en wat niet werkt. Adverteerders weten hoe zij hun campagnes moeten inrichten om tests goed af te nemen. Adverteerders analyseren dagelijks data en handelen daar naar. Kortom: de toegevoegde waarde van specialisten!

Media Artists en Facebook Advertising

De marketingafdeling van Media Artists is dagelijks bezig met het opzetten en verbeteren van Facebook-campagnes van vele verschillende klanten. Van de slager op de hoek tot aan grote multinationals: elk bedrijf kan profiteren van professioneel social media marketing. Samen meer resultaat uit Facebook halen? Neem contact op via het formulier of mail direct naar marketing@media-artists.nl

Ontvang automatisch tips en meer informatie in jouw inbox Klik hier

Reacties

externalId=media-artists-detail-blogs-1.2.2.1.4.1.2&filter[active]=1

Plaats een reactie