De week van... Peter Budding

Oh, die krullenbol! Ja, klopt. Die krullenbol waaraan je kunt zien of hij ’s ochtends, gisteravond of helemaal niet heeft gedoucht. Deze keer de week van onze grafische artiest Peter. Die elke ochtend binnenkomt, eerst een bak koffie pakt op 3 sterk en vervolgens langs het canvas ‘Designers are meant to be loved, not to be understood’ de trap afloopt de kelder in om plaats te nemen -zittend of staand - achter zijn hoge steigerhouten bureau van 1 meter 10.

De maandagochtend is echt zo’n ochtend waarin het altijd maar weer afwachten is hoe het met iedereen gaat. Ik ga toch een klein beetje met lood in de schoenen naar kantoor na de bewuste zondag waarop ik een feestje bij Chanan had en tegelijkertijd troosteloos moest aanzien dat Feyenoord weinig te vertellen had tegen Ajax.

Brood op de plank

Ik loop de mailbox even door en maak een planning voor afdeling Design. Deze bespreken we daarna met het hele team tijdens ons gezamenlijke projectoverleg. Daarna direct even door naar de Hoogvliet, vers brood halen voor op kantoor. En daar is het altijd gezellig op de maandagochtend. Goeiemorgen hier, goeiemorgen daar. Twee zakken witte bollen, zakje krentenbollen, halfje Waldkorn, halfje casino wit, Spelt brood en een paar stokbroden graag. De dames van de broodafdeling zijn dol op paaseitjes, dus die leggen we even in de watjes. En ik zelf? Ik ben de pinpas vergeten dus trakteer mezelf op een paar honderd meter extra tegels tellen.

En nu aan de slag!

Er staat weer een groot aantal mooie projecten op de planning. Voor degenen die in de veronderstelling zijn we dat we alleen druk bezig zijn met websites, moet ik helaas teleurstellen. Deze week is namelijk gevuld met meer dan websites.

Zo zijn we druk met productverpakkingen en winkeldisplays voor MySeasons. Wellicht ben je ze wel eens tegen gekomen bij de Intratuin. Momenteel werken we aan verpakkingen voor o.a. houtskool en aanmaakblokjes. Onlangs hebben we de gehele huisstijl voor MySeasons ontworpen en nu door met de uitrol van alle producten.

Daarna door met een nieuwe huisstijl van Langmair. Rebecca Langmair is eigenaresse van New Skin in Houten, genomineerd voor de Beauty Award 2017. Dit is een schoonheidsalon en beautysalon in één. Rebecca heeft onlangs een eigen academy opgericht waar wij het logo, visitekaartje, briefpapier voor hebben ontworpen en nu de doorvertaling maken naar roll-up banners, trainingsmateriaal en promotiemiddelen.

Koffie?

De dagen vliegen voorbij. Zo sta ik dinsdagochtend samen met Dennis bij het koffieapparaat te kijken naar een uitpuilende vaatwasmachine. Standaard vraag is dan: “Wie heeft er corvee?” “Inderdaad, diegene moeten we even aanpakken.” Dus ik pak mijn mail erbij en zoek het corveerooster op. “Den, dit is niet best, ik ben zelf aan de beurt…” Dus heb ik maar een rondje koffie gedaan voor de hele club. Ze keken verbaasd, maar ze zagen het graag.

Terug naar de computer.

Nieuwbouw in Veenendaal-Oost

Tussendoor rond ik het ontwerp van het bouwbord voor Altum af. Altum is een nieuwbouwproject in Veenendaal-Oost (Veenderij) waar we logo, brochure, roll up banners en advertenties voor hebben gemaakt. Terwijl ik het bouwbord drukklaar aan het maken ben, komt het verzoek voor een advertentie van Parkzicht binnen. Wellicht ben je deze tegengekomen in de Rijnpost/Veenendaalse Krant, want ook Parkzicht is een nieuwbouwproject in hetzelfde Veenendaal-Oost. Twee prachtige projecten die we in korte tijd opgezet hebben.

Koningsprojecten

Ondertussen komt Michel Mutsaers van de Renovatie Koning binnen lopen. Voor de Renovatie Koning gaan we een nieuwe website ontwikkelen en het was nu tijd voor de gezamenlijke kick-off van dit koningsproject. Samen met Chanan en Nicole hebben we de structuur van de website doorgenomen en besproken hoe we dit aangaan pakken. Wat willen de bezoekers weten die op de website komen? Hoe kunnen wij ze het beste voorzien van informatie? Hoe kunnen we het geheel grafisch aantrekkelijk maken? Maar ook; hoe komen we hoog in de zoekmachines?

In de dagen daarna zijn we in onze designkelder - zoals Nicole dat in haar verhaal zo mooi omschreef - aan de slag gegaan met de eerste concepten. Twee voorstellen van de homepage qua stijl en opbouw en een aangenaam verraste Michel. Wordt vervolgd..!

Groen doet je goed.

Het is de payoff van Pokon, maar ook bij Media Artists doet groen het goed; zeker in onze designkelder. Groene buizen, groen krijt op het schoolbord, groene plantjes (waarvan sommige op de kop hangen of in een vogelkooi staan) en ons persoonlijke moestuintje waar met name Melissa zich voor inzet.

Voor Pokon draaien er een aantal online marketing campagnes waar wij alle advertentie banners voor ontwerpen. Banners die in vele formaten ontworpen moeten worden. Geoptimaliseerd voor weergave op zowel groot scherm als tablet en mobiel. Het kan goed zijn dat je deze banners op diverse websites tegenkomt. Daarnaast hebben we ook nog een tweetal advertenties ontworpen die in enkele tuinmagazines geplaatst worden. En dat doet ons goed!

Het nieuwe Sibbing!

In februari was de lancering van 'het nieuwe Sibbing’. Afgelopen maanden hebben we met het hele team druk gewerkt aan de complete restyling van Sibbing. Een nieuw logo, nieuwe website, brochures, flyers, leaflets, give-aways. Alle richtlijnen zijn vastgelegd in een uitgebreid huisstijlhandboek. In de loop van afgelopen week hebben we de vraag gekregen om nog een aanvullende brochure te ontwikkelen en een tweetal advertenties. We pakken het huisstijlhandboek erbij en gaan aan de slag. Geweldig om met deze doorvertaling bezig te zijn en het enthousiasme van de medewerkers te ervaren.

En nog veel meer!

Natuurlijk kan ik elk project tot in detail gaan beschrijven, maar ik krijg al met enige regelmaat te horen dat mijn verhalen vaak te lang zijn en dat de helft ervan niet eens relevant is. Maar om een indruk te geven wat we hier onder het genot van borrelnoten, slechte grappen en muziek die de meeste mensen niet eens kennen (Boyan heeft niet voor niets afgelopen week een nieuwe koptelefoon voor kantoor gekocht), creëren… hierbij een opsomming:

• Animaties om een software systeem uit te leggen

• Mailingen / digitale uitnodigingen voor events

• Presentatiemappen

• Visuals / bewerkte beelden voor invulling van diverse websites

• Campagnebeelden

Zoals je ziet, kun je praktisch voor alles wat met plaatjes of bewegende beelden te maken heeft, bij ons terecht.

Strike!

Als leuke afsluiter… Weet je nog dat we in februari met het team zijn gaan bowlen? We zetten een winactie uit onder onze Facebook-fans: "Raad het aantal strikes en win een Media Artists overlevingspakket." Het waren uiteindelijk 73 strikes en Jakob Buitenhuis (Stucadoors- en Afbouwbedrijf J. Buitenhuis) kwam met 74 op de proppen. Dat verdient dus een typisch Media Artists overlevingspakket met borrelnoten, krentenbollen, stroopwafels, eieren, lolly's, cola, energiedrankjes, koffie en bier. Dit pakket hebben we persoonlijk afgeleverd. Jakob is nog geen klant van Media Artists, maar ik twijfel er niet aan dat dit niet lang meer op zich zal laten wachten...

Vrijdag aan het eind van de middag pakken we de verdiende groene flesjes uit de koelkast, gooien een paar pijltjes naar het bord en sluiten daarna aan bij de bar. We hebben geluk dat er nog enkele zakjes borrelnoten de week hebben overleefd, want of het nu dinsdag 9.00 uur, woensdag 13.00 uur of donderdag 18.00 uur is… ze zijn nooit veilig.

We bespreken de afgelopen week, gooien er nog paar slechte grappen in en dan sluiten we de boel rond een uurtje of 20.00 af. Tijd om de digitale pen door te geven aan onze Lead Backend Developer Dennis, succes!

Ontvang automatisch tips en meer informatie in jouw inbox Klik hier

Plaats een reactie