Facebook Advertising voor City Work Space

In dit blogartikel willen we jullie meenemen in de mogelijkheden van social advertising, door de activiteiten voor 1 van onze leukste klanten uit te lichten.

De klant: Docks Apeldoorn / Station 026

City Work Space bestaat uit een groep ondernemers die tezamen projecten realiseren.

Deze projecten bestaan uit het verbouwen, inrichten, vermarkten en onderhouden van bedrijfsverzamelpanden.

Zo heeft City Work Space in Apeldoorn een prachtig pand gerealiseerd, met de naam ‘Docks Apeldoorn’. In Arnhem is daarnaast een pand voorzien van een unieke ingerichting, genaamd ‘Station 026’. Beide bedrijfsverzamelpanden voorzien ZZP’ers en kleine organisaties in de mogelijkheid om goedkope werkplekken tegen flexibele contracten af te nemen.

City Work Space zorgt voor alle randvoorwaarden:

  • Gezellige werkplekken
  • Goed georganiseerd
  • Catering
  • Receptie
  • Parkeerplaatsen
  • Faciliteiten

Als huurder kun je dus direct aan de slag, zonder je over randvoorwaarden zorgen te hoeven maken.

Facebook Advertising om nieuwe afnemers van werkplekken te genereren

De doelgroepen van Docks Apeldoorn en Station 026 bestaan voornamelijk uit ZZP’ers. Zelfstandig werkende personen uit de omgeving die behoefte hebben aan een goed ingerichte vaste werkplek, met flexibiliteit in contractuele voorwaarden.

Social Advertising is een ideaal medium om deze personen te bereiken. Er is gekozen voor Facebook als bron. Hier zijn namelijk uitstekende opties om personen op basis van hun demografische profiel, functie en interesses te bereiken. Zo was het bijvoorbeeld mogelijk om het volgende profiel van de doelgroep te schetsen:

  • Woonachtig in Apeldoorn of 17 kilometer daarbuiten
  • Tussen de 18 en 45 jaar oud
  • ‘Eigenaren van kleine bedrijven’ (Digitale activiteit)
  • ‘Zelfstandig’ (Werk < Werkgevers)

Met dit doelgroepprofiel wordt een relatief breed publiek aangesproken, die de doelgroep omvat.

Met behulp van de advertenties wordt het aanbod helder gecommuniceerd. Zo zullen uitsluitend personen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn klikken op de advertentie. City Work Space betaalt vervolgens per klik advertentiekosten.

Voorbeelden van advertenties

Tests

Om het maximale uit de advertenties te halen, wordt getest met combinaties van het doelgroepprofiel en de advertenties.

Hierbij wordt gekeken naar vragen als:

  • Welke combinatie zorgt voor de laagste kosten per klik?
  • Welke doelgroep/advertentie zorgt voor het hoogste percentage personen dat klikt?
  • Welke combinatie zorgt voor de meeste contactaanvragen op de website?
  • Zorgt een op emotie of op ratio ingestelde advertentie voor de meeste klikken en aanvragen?

En de hamvraag:

  • Welke combinatie zorgt voor de meeste aanvragen voor werkplekken?

Remarketing

Niet elk persoon die op zoek is naar een nieuwe werkplek, zal dat binnen 1 dag regelen. Om prominent in beeld te blijven bij personen, is via Facebook ook een remarketingcampagne ingezet. Hiermee worden de advertenties getoond aan personen die de website reeds bezocht hebben.

Facebook Advertising zorgt voor goedkoop en relevant websiteverkeer en..nieuwe klanten!

We kunnen natuurlijk niet alle data weggeven, maar kunnen jullie natuurlijk wel indicaties geven van de kosten en de resultaten die daaruit voort zijn gekomen!

Een tipje van de sluier:

Ontvang automatisch tips en meer informatie in jouw inbox Klik hier

Reacties

externalId=media-artists-detail-blogs-1.2.2.1.4.1.2&filter[active]=1

Plaats een reactie