Nieuw: direct uw acties en nieuws in Google tonen? Gebruik Google Posts!

Recent heeft Google een functie voor alle website-eigenaren beschikbaar gesteld, genaamd Google Posts. Deze functie kan ook voor uw bedrijf van toegevoegde waarde zijn!

Wat zijn Google Posts, wat zijn de voordelen van deze functie en hoe kunt u dit voor uw organisatie inzetten? Op deze vragen zal de marketingafdeling van Media Artists in deze blogpost antwoord geven.

Wat zijn ‘Google Posts’?

Met Google Posts kan uw bedrijfsvermelding in de zoekmachine uitgebreid worden met berichten die u zelf kunt instellen. Wanneer uw bedrijf met de Google My Business / Google Maps-vermelding in de zoekmachine verschijnt, kan uw boodschap getoond worden. Over het algemeen wordt uw vermelding uitsluitend getoond wanneer er naar uw bedrijfsnaam gezocht wordt via de zoekmachine.

Welke boodschap kunt u hier tonen? U kunt deze boodschap zelf samenstellen. Voorbeelden van posts die geplaatst zouden kunnen worden:

  • Evenementen communiceren
  • Nieuwe blogposts onder de aandacht brengen
  • Nieuwe diensten uitlichten
  • Acties en promoties

Onderstaand ziet u een voorbeeld van een Google Post: wij gebruiken deze om te communiceren over onze laatste blogberichten.

Voordelen van Google Posts

De personen die uw vermelding te zien krijgen, hebben meestal gezocht naar uw bedrijfsnaam en zijn dus bekend met uw bedrijf. Dit is de allereerste mogelijkheid die u krijgt om nieuwe informatie over uw organisatie met uw doelgroep te communiceren.

  • Communiceer direct met uw doelgroep.

Het is maar helemaal de vraag in hoeverre websitebezoekers daadwerkelijk uw nieuwe evenementen en acties zien. Met deze functie vergroot u de aandacht voor deze items.

  • Laat zien dat u actief bent.

Bedrijven en websites die tijden niet veranderen, komen op veel bezoekers als zijnde ‘minder betrouwbaar’ over ten opzichte van actieve bedrijven. Met een Google Post laat u direct zien dat uw bedrijf zeer actief is.

  • Meer ruimte in de zoekresultaten voor uw bedrijf.

De extra vermelding in de zoekresultaten zorgt ervoor dat uw bedrijf en website meer ruimte in de zoekresultaten inneemt, waardoor de kans kleiner is dat men een andere website bezoekt.

Hoe kunt u Google Posts gebruiken?

Google Posts zijn eenvoudig en vlot aan te maken. Voor alle informatie over het aanmaken van Google Posts kunt u dit support-item van Google over Google Posts inzien.

Heeft u al volledige controle over de wijze waarop uw bedrijf getoond wordt in Google Maps en in de zoekresultaten van Google? Zoek in Google naar uw bedrijfsnaam. Wordt uw bedrijf aan de rechterzijde getoond met een aparte vermelding? Klik dan op ‘Bent u eigenaar van dit bedrijf?’ en volg de stappen in het scherm. U zult hierbij bijvoorbeeld via de telefoon moeten verifiëren dat u eigenaar/medewerker bent. Wanneer u de vermelding niet ziet, kunt u via Google Maps naar uw adres zoeken en daar een bedrijf aanmaken.

  • Completeren Google My Business-vermelding

Dit is geen vereiste voor het plaatsen van Google Posts, maar het ziet er natuurlijk knullig uit wanneer u een nette Google Post plaatst, terwijl de rest van uw bedrijfsvermelding niet compleet of, nog erger, incorrect is. Wel zo prettig om volledig en correct getoond te worden!

  • Plaats een post!

Wanneer u ingelogd bent bij Google My Business en onder het overzicht met uw bedrijven gekozen heeft voor ‘Manage Location’, dan krijgt u het volgende scherm te zien. Via de tweede optie in het menu aan de linkerzijde, kunt u naar de posts toe.


Wanneer u vervolgens rechtsboven op ‘Write your post’ drukt, krijgt u het onderstaande scherm te zien. Hier kunt u het bericht samenstellen. U heeft dus de mogelijkheid om een foto (bij voorkeur 750 bij 750 pixels) aan het bericht toe te voegen, alsmede een link te plaatsen.

Let op:

- Berichten worden na 7 dagen automatisch verwijderd. U zult de Google Posts dus up-to-date moeten houden.

- Klikken op een link van Google Posts zullen in Google Analytics onder de bron/medium-combinatie google / organic getoond worden. De klikken zijn hiermee dus niet van klikken op normale zoekresultaten te onderscheiden. Om dit binnen Google Analytics inzichtelijk te maken, kunt u de URL van uw Google Post uitbreiden met zogenaamde UTM-parameters. Gebruik hiervoor de UTM-parameter tool van Google. Hier vindt u tevens uitleg over deze toevoeging.

Geen tijd of inspiratie? Wij helpen u graag!

U heeft het al druk genoeg met uw bedrijfsvoering. Het structureel en periodiek bijwerken van Google Posts behoort natuurlijk absoluut niet tot uw dagelijkse activiteiten. Media Artists wilt u hierbij ontzorgen! Met 1 uur per maand zullen wij elke week een nieuw bericht plaatsen op Google Posts. Uiteraard met uw goedkeuring!

Zo blijft uw bedrijfsvermelding altijd up-to-date, houdt u een goede uitstraling op Google en zien uw huidige en nieuwe klanten direct wat er speelt binnen uw organisatie. Neem voor meer informatie contact op met marketing@media-artists.nl.

Ontvang automatisch tips en meer informatie in jouw inbox Klik hier

Reacties

externalId=media-artists-detail-blogs-1.2.2.1.4.1.2&filter[active]=1

Plaats een reactie