Marketingafdeling Media Artists werkt in 2017 actief samen met Google

Media Artists mag zich sinds begin 2014 Google Certified Partner noemen. In de afgelopen drie jaar hebben wij veel van onze klanten mogen ondersteunen met succesvolle zoekwoordencampagnes, Display Advertising en Social Advertising, mede dankzij de fijne samenwerking met Google.

Na wat interne veranderingen binnen Google en de enorme groei in het aantal Google Partners in Nederland, hebben niet langer alle partners recht op ondersteuning van Google. Alleen de 15 best presterende partners binnen één account ontvangen support en tips van de Business Development Manager en de Agency Account Strategist.

Dankzij de goede resultaten die de marketingafdeling van Media Artists heeft weten te realiseren voor onze klanten in 2016, heeft Google ons binnen deze top 15 geselecteerd. Daar zijn wij als Media Artists natuurlijk enorm trots op!

Wat betekent dit voor onze (nieuwe) klanten?

Nu Media Artists in 2017 nog nauwer gaat samenwerken met onze contactpersonen binnen Google, heeft dat ook positieve gevolgen voor onze huidige klanten en nieuwe klanten. Wij ontvangen continu ondersteuning bij onze sales, waardoor we steeds betere en passende voorstellen kunnen voorleggen aan onze potentiële klanten. Daarnaast worden onze huidige accounts ook onder de loep genomen en ontvangen we tips over hoe we onze Adwords-campagnes kunnen optimaliseren.

In de kwartaallijkse reviews op het kantoor van Google in Amsterdam, blikken we samen met onze Business Development Manager terug op het afgelopen kwartaal en stellen we doelen voor het komende kwartaal. Ook vergelijken we onze prestaties met die van soortgelijke en even grote Google Partners in Nederland. In 2016 hebben we op veel vlakken bovengemiddeld weten te presteren.

Zo realiseerden we voor onze klanten een gemiddelde Click Through Rate (CTR) op hun campagnes van 9%, terwijl het gemiddelde van onze 'Peer Group' op 6% ligt. Daarnaast blijkt dat wij een gemiddelde positie in Google realiseren van 2.1, terwijl het gemiddelde op 2.2 ligt. Uit de statistieken blijkt dat onze Adwords-accounts voor klanten zeer specifiek zijn ingericht, waardoor er relatief weinig budget verloren gaat en we relevante clicks naar de website genereren.

Kansen voor 2017

Media Artists ziet in het nieuwe jaar veel kansen op het gebied van Display Advertising op YouTube en mobile advertising, wat voor ons ook een nieuwe ontdekkingsreis zal worden. We hopen in 2017 veel nieuwe Adwords-klanten aan te kunnen sluiten die we actief gaan ondersteunen met hun online doelen: meer naamsbekendheid, leads en sales!


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Plaats een reactie