Online marketing voor Pokon

Zodra een klant bij ons aanklopt voor het bouwen van een nieuwe website, gaan niet alleen onze designers en developers, maar ook de online marketeers met de klant om tafel zitten. Samen denken we na over vragen zoals: wat is het belangrijkste marketingdoel van de website? Welke online marketingactiviteiten gaan bijdragen aan dit doel? Aan welk advies heeft de organisatie behoefte? Op basis van deze behoefte maken wij een zogenaamd 'marketingsuccesvoorstel' en gaan we vol enthousiasme aan de slag om gezamenlijk te werken aan het online succes.

Sinds begin 2017 ondersteunt onze marketingafdeling Pokon actief op het gebied van online marketing: van contentmarketingadvies tot het opzetten van een Instagramaccount en van e-mailmarketing tot advertising. We laten u graag een overzicht zien van onze belangrijkste online marketingactiviteiten:

Contentmarketing

Maandelijks publiceert Pokon tientallen blog-, nieuws- en inspiratieartikelen op de website. Onze online marketingafdeling stelt de maandelijkse contentplanning op die als leidraad dient bij het creëren van de content. Daarbij spelen we in op actualiteiten en feestdagen en zorgen we ervoor dat elke doelgroep op het juiste moment van passende informatie wordt voorzien.

Niet alleen voorzien we Pokon van advies en sturing op het gebied van contentmarketing, maar klimmen onze marketeers ook regelmatig in de pen om een blogartikel te schrijven voor Pokon.

E-mailmarketing

Pokon was één van de eerste marketingklanten die aan de slag ging met de mailmarketingmodule in het MAS. Met e-mailmarketing communiceert Pokon acties, blogartikelen en nieuwsberichten naar verschillende doelgroepen. Zo is er een algemene nieuwsbrief die maandelijks verstuurd wordt naar ruim 25.000 e-mailadressen, maar ook een specifieke nieuwsbrief voor alle gazonliefhebbers en moestuinfanaten. Media Artists ontwikkelde voor elk van deze doelgroepen een uniek mailmarketingtemplate, die wekelijks voorzien wordt van nieuwe informatie.

In het mailmarketingdashboard kunnen we in één oogopslag de statistieken van de verzonden mails bekijken. Niet alleen de opens en clicks, maar ook het aantal nieuwe en terugkerende sessies die een e-mail heeft gegenereerd.

Instagramaccount

Met 11.000 likes op Facebook, is social media een belangrijk marketingkanaal voor Pokon. Sinds begin 2017 ondersteunt Media Artists Pokon met de opzet van een Instagramaccount. Het doel? Bouwen aan een online community en het werken aan online kennisleiderschap binnen de tuin- en plantenbranche. Op Instagram verzorgen we dagelijkse updates rondom de thema's moestuin, kamerplanten, tuin en gazon.

Het account groeit langzaam uit tot een platform waar (moes)tuinfans elkaar weten te vinden, elkaar voorzien van tips en ook Pokon vragen om advies.

Facebook Advertising

Advertising was het afgelopen jaar de op één na belangrijkste verkeersbron voor Pokon. Niet alleen zetten we Google Adwords in (zowel zoekwoordencampagnes als remarketing en display campagnes), maar ook Facebook Advertising heeft een grote rol gespeeld in de groei van websitebezoekers.

Het opzetten van een advertising campagne begint bij het vaststellen van de doelgroep. Wie willen we bereiken en met welke boodschap gaan we dat doen? Voor remarketing- en displaycampagnes is stap twee het ontwerpen van een aantrekkelijke beeldadvertentie die aansluit bij deze boodschap. Met Facebook Advertising kunnen we een specifieke doelgroep bereiken o.b.v. demografische gegevens en interesses, om de actie onder een zo relevant mogelijke doelgroep uit te zetten. Het resultaat mag er wezen, want dankzij de actieve inzet van Google Adwords en Facebook Advertising in 2017, realiseerden we een groei van ruim 20% in websitebezoekers vanuit advertising ten opzichte van diezelfde periode vorig jaar.

Ook eens met ons online marketingteam om tafel zitten om het online succes van uw website te vergroten? Mail ons gerust op marketing@media-artists.nl.