dit staat er vandaag op het menu.

/blogs/blog/media/medium[active="1"][1]
marketing

Het nut van display advertising voor jouw bedrijf

marketing

Het nut van display advertising voor jouw bedrijf

29 jul 2020

Wil jij jouw bedrijf een boost geven in naamsbekendheid? Of jouw doelgroep kennis laten maken met producten en diensten die je aanbiedt? Om dit te bereiken kan je diverse marketingkanalen inzetten. Helaas wordt display advertising hierbij regelmatig overgeslagen. Dat is zonde! Het inzetten van display banners kan namelijk zorgen voor meer naamsbekendheid en meer conversies.

In dit blogbericht leggen we jou alles uit over display advertising en de mogelijkheden:


Wat is display advertising?

Wat is het nu precies? Met display advertising toon je jouw gemaakte banners op websites van derden, zoals buienradar.nl of nu.nl. Dit zijn stilstaande of bewegende banners. Als adverteerder betaal je bij Google Ads voor clicks en impressies, met als doel om zoveel mogelijk klanten voor jouw bedrijf te werven. Hierbij zijn de resultaten meetbaar en weet je direct hoe goed jij je banners hebt ingestoken.

Voorbeeld van drie advertentiebanners voor onze klant Pokon.

Wanneer je het hebt over display advertising, heb je het over online banners. Google stelt in totaal 20 verschillende formaten advertentieruimte beschikbaar die je in kan zetten. De formaten kan je onderverdelen in vier verschillende categorieën: vierkant/rechthoekig, verticaal, horizontaal en mobiel. Daarbij maakt het niet uit of je statische of dynamische banners inzet. De advertentiebanners maak je in alle mogelijke formaten, waardoor ze voor elke grootte advertentieruimte in aanmerking komen. Dit zijn de formaten die Google ondersteunt:

Vierkant/
rechthoekig
Verticaal
Horizontaal
Mobiel

200 x 200

120 x 600

468 x 60

300 x 50

240 x 400

160 x 600

728 x 90

320 x 50

250 x 250

300 x 600

930 x 180

320 x 100

250 x 360

300 x 1050

970 x 90

300 x 250

970 x 250

336 x 280

980 x 120

580 x 400


A/B-testen

Om te meten welke soort banners het meest efficiënt zijn, voer je A/B-testen uit. Je ontwerpt dan twee bannersets (2x 20 formaten) die onderling een klein verschil hebben, bijvoorbeeld een andere button tekst, foto of titel. Beide banners toon je in 50% van de gevallen, zodat je voor jouw bedrijf kan meten welk soort advertentie de meeste clicks en conversies op de website oplevert.

Waarom display advertising?

Met de ontwikkelingen van adblockers, een extensie die display banners blokkeert, in het achterhoofd ziet niet iedereen het nut in van online adverteren met banners. Toch biedt het gebruik van deze vorm veel toegevoegde waarde. Dit zijn de belangrijkste voordelen om display advertising in te zetten voor jouw bedrijf:

  • Meer bekendheid

    Je wilt natuurlijk de bekendheid van jouw merk of bedrijf te vergroten. Hiervoor moet je wel in beeld komen bij relevante doelgroepen. De inzet van display banners is dan de perfecte manier om dit voor elkaar te krijgen. Potentiële klanten kan je bewust maken dat ze jouw product moeten kopen of met jou in zee moeten gaan. Doordat je jouw doelgroep met opvallende banners benadert, creëer je niet alleen meer bekendheid, maar het leidt ook tot meer verkeer naar jouw website. Zowel doordat men klikt op de banners als het zoekverkeer.
  • Retargeting van klanten

    Naast dat je met de display adverteren meer bekendheid, verkeer en dus nieuwe klanten kan vinden, kan je ook bij huidige bezoekers weer onder de aandacht komen aan de hand van retargeting. Dit houdt in dat je door middel van de online banners bezoekers die bepaalde pagina’s van jouw website hebben bezocht, opnieuw bereikt. De stilstaande of bewegende display banners herinneren de bezoekers eraan om jouw producten of diensten te gebruiken die ze eerder hebben bekeken.
  • Specifieke targeting

    Ook is het met display advertising mogelijk om bepaalde websites, waar jouw klanten veel op te vinden zijn, specifiek te targeten. Wil je bijvoorbeeld met jouw banners alleen mensen bereiken die vaak buienradar.nl bezoeken? Display advertising biedt de mogelijkheid om jouw banners alleen op die site te tonen en daarmee een specifieke doelgroep te bereiken.
  • Visuele kracht

    Een laatste voordeel van display advertising is de visuele presentatie van jouw merk of bedrijf. Met normale zoekadvertenties (Search) is dit niet altijd mogelijk, ondanks dat die vorm erg belangrijk is voor meer bekendheid en een hoger conversiepercentage. Met de display banners kan je door het gebruik afbeeldingen, kleuren en fonts in de huisstijl van jouw bedrijf in beeld blijven bij de doelgroep. Zo herinner je jouw potentiële klanten continu aan hoe jouw merk eruit ziet of wat je als bedrijf aanbiedt.

Met deze voordelen op een rij kan je stellen dat deze vorm van adverteren een goede manier is om een grotere doelgroep te bereiken én om een groot aandeel hiervan om te zetten in klanten en verkopen.

Starten met display advertising

Je weet nu wat display advertising is en welke toegevoegde waarde de inzet kan hebben voor jouw merk of bedrijf. Ben je ook geïnteresseerd in display advertising of wil je meer weten over mogelijke kansen voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op via marketing@media-artists.nl of 0318 240 167. Ook kan je ons contactformulier gebruiken.