dit staat er vandaag op het menu.

/blogs/blog/media/medium[active="1"][1]
design

Sibbing - Rebranding & Huisstijlhandboek

design

Sibbing - Rebranding & Huisstijlhandboek

design

Sibbing - Rebranding & Huisstijlhandboek

peter
28 aug 2019

Eind 2015 starten wij met de rebranding en het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl voor Sibbing, een onafhankelijk financieel adviesbureau voor (para)medici uit Veenendaal. Onder de centrale naam ‘Sibbing’ valt een aantal BV’s die voorheen opereerde vanuit een eigen naam (Sibbing & Wateler C.S., Sibbing & Wateler accountants).

Iedere BV beschikte over een eigen huisstijl en communicatiemiddelen, wat ervoor zorgde dat de connectie tussen de BV’s vervaagde. Aan het designteam van Media Artists de taak om deze connectie te realiseren onder de nieuwe, overkoepelende naam Sibbing.

Beeldmerk & logo

Bij een nieuwe naam hoort natuurlijk een nieuw logo, dus werden er door Media Artists aanvullend vier logovoorstellen gedaan. Uiteindelijk koos Sibbing voor de nieuwe naamgeving en het blauwe beeldmerk met de vijf stippen, bedacht door het designteam van Media Artists.

Het nieuwe beeldmerk bestaat uit vijf stippen in de vorm van een plus. Elke stip staat voor een doelgroep waar Sibbing zich op richt. De plus staat voor de financiële markt voor medici waarin Sibbing opereert.

De plus geeft tevens de diverse richtingen aan: dit symboliseert de begeleiding en advisering vanuit Sibbing. De vormen die gebruikt zijn, staan voor innovatie en kennisdeling. Op deze wijze zijn de speerpunten uit de missie en visie van Sibbing vertaald naar een passend beeldmerk.

De werkgebieden praktijkadvies, financieel advies, accountancy, verzekeren, collectief advies, kregen ook elk een eigen, herkenbare kleur die het designteam overal doorvoerde.

Huisstijlhandboek

Met een nieuwe naamgeving en een nieuw logo op zak, werd het huisstijlhandboek voor Sibbing compleet gemaakt met richtlijnen voor briefpapier, visitekaartjes, fotografie, taalgebruik, flyers, informatie brochures, stickers, insteekmapjes, powerpoints, balie displays, belettering op het dak van het kantoor, parkeerbordjes, mailings, beurswanden, roll-up banners, pennen en kaartjes.

Dit huisstijlhandboek dient als basis voor de verdere uitrol van alle offline- en online communicatiemiddelen en wordt tot op de dag van vandaag erbij gepakt wanneer nieuwe middelen ontworpen worden.

Jannette van Dijk, Marketing & Communicatie Coördinator bij Sibbing over de samenwerking met Media Artists:

“De frisse kijk op onze zaken door het team van Media Artists heeft ons geleerd om met andere ogen naar onze doelgroepen en marktomgeving te kijken. Goed om de eigen Sibbing-bril af te zetten en zaken in een ander perspectief te plaatsen. Van ‘zo doen wij het al jaren’ naar ‘hoe gaan wij het de komende jaren doen?’. Tevreden kijken wij terug op dit intensieve vernieuwingstraject.”

Staat u ook op het punt om uw merk te rebranden of wilt u uw huisstijl vastleggen in een huisstijlhandboek? Neem contact op met het designteam van Media Artists. Wij denken graag met u mee!